Zeker nu, we lopen er allemaal tegenaan dat we ons opgesloten voelen, vele van ons zitten de hele dag met de kinderen thuis en moeten ook gewoon werken. Zelf heb ik er een die schoolwerk moet doen, een van 3 die geen twee tellen haar mond houdt (wat totaal logisch is en normaal heel gezellig) en een baby van 4,5 maand. Een partner die echt doet wat hij kan maar ook hij moet naar zijn werk. Gelukkig kunnen we hier en daar nog wat oppas inzetten binnen de familie.

Ook ik heb heus wel eens een baal momentje hoor maar toch klaag ik niet en anders heel even en heel bewust. Ik heb geleerd hoe ik mijzelf kan herpakken en wat ik kan doen om me anders te voelen. Want juist klagen en zelfmedelijden houdt ons in die lage energie. Het is onze mind die hier zo bepalend in is. Dus wat staat ons te doen? Het trainen van onze mindset. Hoe sta jij in deze wedstrijd? Word het je aangedaan of neem je verantwoordelijkheid voor hetgeen waar je wel invloed op hebt?

Tip 1:
Drink als je uit bed komt direct een glas lauw/warm water. Wanneer je dit snel vergeet, zet dan alvast een glas naast je bed voordat je gaat slapen of zet een glas in de badkamers als dat de eerste plek is waar je komt na het opstaan.

Tip 2:
Ga slapen en sta op met dankbaarheid. Het is bewezen dat het je geluksgevoel verhoogd wanneer je dankbaarheid traint. Je bent op deze manier al gefocust op de goede dingen in jouw leven, dag, huis, relatie etc.

  • Ik ben dankbaar voor deze nieuwe dag
  • Ik ben dankbaar voor dat iedereen gezond is in mijn gezin
  • Ik ben dankbaar dat ik mijn kind goed kan helpen met school
  • Ik ben dankbaar voor mijn fijne huis
  • Ik ben dankbaar dat de zon scheen vandaag

Tip 3:
Zorg echt dat je elke dag buiten komt en in ieder geval gaat wandelen. Het liefst minimaal een half uur maar alles wat je meer doet dan normaal is meegenomen. Als je dit toch een suf idee vindt, ga het dan toch eens een maand proberen en ik ben super benieuwd wat dan je ervaring is! Je kan natuurlijk ook voor andere manieren van bewegen kiezen. Als je maar buiten komt en in beweging komt. Ik geloof dat dit voor iedereen haalbaar is!

Tip 4:
Neem voor hoe jij je wilt voelen en zeg dat tegen jezelf. Bijvoorbeeld:

  • Ik voel me vandaag blij
  • Ik heb zin in de dag
  • Ik ben vandaag een geduldige moeder
  • Ik eet vandaag gezond
  • Ik voel me fit
  • Ik voel me uitgeslapen

Er wordt vaak gezegd wat je aandacht geeft groeit en ons brein gelooft wat je het vertelt. Zeg dus vooral niet:

  • Ik wil me vandaag niet moe voelen
  • Ik wil vandaag niet steeds mijn geduld verliezen.

Voel je het verschil?
Hier heb ik het over de Wet van de Aantrekking. Sommige vinden dit wat zweverig maar misschien heb je er weleens over gehoord. Dit gaat over dat je aantrekt waar je mind mee bezig is en wat je uitzendt (positief en negatief).

Tip 5:
Eet op vaste momenten en het liefst 3 keer per dag een goede maaltijd. Dit zorgt ervoor dat en je immuunsysteem niet constant geactiveerd wordt en dat je bloedsuiker stabieler blijft. Bij elke hap of slok moet namelijk je immuunsysteem in actie komen om te checken of wat er binnenkomt wel veilig is. Met meerendeel van de mensen heeft bijvoorbeeld een suikerverslaving en wanneer jij cravings hebt en daar steeds aan toe geeft, blijf je die bloedsuikerdips ervaren. Precies dit zorgt ervoor dat je de volgende suikerbehoefte krijgt en weer gaat snaaien. Dit kunnen ook snelle koolhydraten zijn zoals witte pasta’s en brood.

Mocht je nou bijna van je graatje gaan dan is het natuurlijk wel de bedoeling dat je iets eet. Luister naar je lichaam. Wat heeft het nodig en wanneer? Dit is voor iedereen anders. Probeer wel voor gezonde opties te kiezen. Denk aan een handje ongebrande en ongezouten noten, een stuk fruit of een plakje banenbrood.

Ik weet zeker dat je resultaat hebt wanneer je dit gaat doen:-). Bedankt voor het lezen en succes!

Liefs, Anouk